Je denkt bij reclame maken waarschijnlijk aan de doelstelling om veel deelnemers op je activiteit te krijgen. Maar ook ‘reclame’  maken tijdens of na de activiteit kan heel nuttig zijn voor jouw thuisbakkerij en het sociale gevoel van de ThuisbakkersDagen.

 

Social media

  • Maak foto’s en schrijf een enthousiast bericht op social media. Tag naast ThuisbakkersPunt de deelnemers. Vraag heb wel eerst, tijdens de activiteit, of ze akkoord gaan met een foto ivm de privacywet.
  • Gebruik hierbij #ThuisbakkersDagen en @ThuisbakkersPunt.

 

Lokale media

  • Schrijf een persbericht waarin je enthousiast vertelt over je activiteit en stuur deze achteraf naar de lokale media (die je al eerder hebt benaderd met het persbericht).
  • Verstuur dit bericht uiterlijk maandag 11 nov, zodat het bericht ‘vers van de pers’ is, wacht je te lang, dan wordt het doorgaans niet meer geplaatst. 
  • Wordt het bericht geplaatst, deel dit op op social media!