Heldere afspraken tussen klant en thuisbakker zorgen voor de beste ervaringen voor thuisbakker én klant! Welke zaken zijn handig om het over te hebben? Natuurlijk de soort gebak, hoe specifieker hoe beter. Maar er komen meer zaken bij kijken; prijs, datum, hygiëne en bewaren, verpakking, vervoer, etc. Wij zetten in dit artikel de vele vragen op een rij tot een handige checklist. 

Checklist fijne samenwerking tussen klant en thuisbakker 

Heldere afspraken tussen (potentiële) klant en thuisbakker zorgen voor een prettige ervaring bij een thuisbakker. Je zult teleurstelling voorkomen omdat mensen daadwerkelijk krijgen wat zij verwachten. Om je wat handvatten te geven zie je hieronder een handige checklist! 

 

bestelling krijgen
Info die de thuisbakker verstrekt Info die de klant zal geven of vragen
Datum Hoeveel tijd van te voren wil je de opdracht krijgen? Op welke datum wil je dat je bestelling wordt geleverd?
Hoeveel tijd van te voren mag de klant de opdracht intrekken?
Omschrijving van het gebak / brood Welke soorten en smaken kun je maken? Welke smaak moet het hebben of juist niet?
Welk uiterlijk en eventuele versiering kun je maken? Vertel zo specifiek mogelijk je wensen over het uiterlijk.
Hoeveel personen kunnen er van 1 brood / gebak eten. Voor hoeveel personen moet het zijn?
Vraag naar allergieen, dieeten en andere specifieke wensen Geef de nodige info rondom allergieen, dieeten en andere specieke wensen.
Prijs Vertel wat de prijs gaat zijn en overleg over het wanneer en hoe van het betalen. Geef aan wanneer en hoe je zal betalen.
Hygiene en bewaren Vertel hoe je werkt en welke hygiene-regels je volgt. Vraag hoe je je bestelling het best bewaren kan.
Verpakking en vervoer Kun je de bestelling brengen of kan men enkel ophalen? Op welk tijdstip kom je je bestelling halen / laat je het bezorgen.
Welke van de verpakkingsmaterialen wil je eventueel retour? Vraag op welke manier de bestelling wordt verpakt.
Afspraak Wat doe je als je onverhoopt de bestelling niet kan leveren? Wat gebeurt er als je je onverhoopt niet aan de afspraken kan houden?
Contact Wissel contactgegevens uit, zodat je de klant altijd kunt bereiken wanneer nodig. Wissel contactgegevens uit, zodat je de thuisbakker altijd kunt benaderen wanneer nodig.
Zet de afspraken op papier / de mail. Zodat je beide dezelfde informatie hebt en misverstanden worden voorkomen. Vraag om de afspraken op papier / de mail. Zodat misverstanden worden voorkomen.